۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۵۶۵۵۴
آیت الله نوری همدانی:

استان ها از کمبود روحانی بومی رنج می برند | حوزه چاره اندیشی کند

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به مشکل کمبود روحانی در استان های کشور گفت: برخی استان ها در امور مختلف فرهنگی از کمبود روحانی بومی رنج می برند که این مسأله نیاز به اصلاح دارد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام نبوی مسؤول بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه با بیان این که در خیلی از استان های کشور چندهزار طلبه وجود دارد، اظهار داشت: برخی استان ها در امور مختلف فرهنگی از کمبود روحانی بومی رنج می برند که این مسأله نیاز به اصلاح دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اسلام دینی کامل و تمدنی است، عنوان کرد: تمدن اسلام در روزی بود که در کل جهان یک دانشگاه و یک دانشمند وجود نداشت و این دین اسلام بود که برای ما علم را به ارمغان آورد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: تاریخ علمای دین بسیار قدیمی تر از دانشمندان غربی است و دلیل مهم بر این مسأله این است که اصطلاحات علوم نوعا عربی بود ولی غربی ها بعدها مسلمان ها را زیر منگنه قرار دارند و علوم را از سرزمین های اسلامی بردند.

وی با اشاره به این که اسلام حتی گاهی به جزئی ترین مسائل علوم اشاره کرده است، یادآور شد: شاید برای برخی قابل باور نباشد که در قرآن و نهج البلاغه مطالبی در مورد قوه جاذبه، مسکون بودن کرات آسمانی و حرکات سیارات آسمانی وجود دارد ولی امروزه آنها را به اسم کشفیات دانشمندان غربی گذاشته اند.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار با اشاره به لزوم برداشت درست از وقایع تاریخی در دین اسلام یادآور شد: این که برخی بگویند امام حسین(ع) با عمر سعد مذاکره کرد، پس ما هم می توانیم با آمریکا سر یک میز بنشینیم حرف درستی نیست و نوعی مغالطه به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در حقیقت کار امام حسین(ع) در روز عاشورا از نوع مذاکره نیست بلکه این محاجه و نوعی سؤال و جواب بوده و این غیر از مذاکره است./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات